Laatste reisverslag - Reisverslag uit Winterswijk, Nederland van Tom Hudepohl - WaarBenJij.nu Laatste reisverslag - Reisverslag uit Winterswijk, Nederland van Tom Hudepohl - WaarBenJij.nu

Laatste reisverslag

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

07 Februari 2015 | Nederland, Winterswijk

Dan toch nog maar even een laatste reisverslag! Inmiddels ben ik alweer meer dan een week terug op Nederlandse bodem. Het voelt alsof er niks veranderd is, alles went weer ontzettend snel. Inmiddels ben ik druk bezig met solliciteren voor een stage die ik de komende maanden wil lopen.

Na het geven van de presentatie en het maken van de twee kleine tentamens, heb ik de 'winter school' afgerond. Ik had gehoopt wat meer interessante verhalen te horen, met name van de topmensen van Samsung, maar al met al was de 'winter school' wel de moeite waard en heb ik nog een erg gezellige maand januari gehad.

In mijn laatste weekend in Seoel hadden we eerst ergens een huisfeest bij een Duitser die in Seoel werkt. Hier had in de week voorafgaand ook al een keer poker gespeeld. Hij woont in een erg mooi appartement, geheel betaald door zijn werkgever. Daarna zijn we gaan stappen in Itaewon, wat overigens niet echt de moeite waard was.

De dag erna ben ik, na uitgebrakt te zijn, op pad gegaan om nog wat kleding te kunnen kopen gerelateerd aan Korea. Daarna ben ik met 2 anderen (Max en Taleja) naar Apgujeong gegaan, een leuk gebied om rond te lopen met enkele leuke winkelstraten. Hier hebben we lekker rustig aan gedaan, om vervolgens een deel langs de 'Han-river' terug te lopen, wat een mooi beeld was met een ondergaande zon.

Op zondag 25 januari ben ik met Max, Taleja en Cornelius naar het 'Trick-eye museum' gegaan. Dit is een museum met allerlei schilderijen waar je als het ware 'in' kunt, waardoor het bijvoorbeeld net lijkt of je aan stukken wordt gereten door een piranha. Er zaten zeker een aantal leuke creaties tussen. Toen het bezoek aan dit museum was afgerond, hebben we rondgelopen door Hongdae en zijn we naar een 'dog café' gegaan: café waar je een kop koffie kunt drinken tussen allerlei rondlopende honden. Ik vond het niet echt wat, maar het is behoorlijk populair in Seoel (overigens zijn ook cat cafés in trek). Hierna hebben we nog rondgelopen in Myeongdong, om de dag te eindigen in de bioscoop, waar we het derde deel van The Hobbit hebben gezien :)

De maandag en de dinsdag, 26 en 27 januari bestonden uit de laatste colleges van de 'winter school', wat na de gemaakte tentamens niet meer zo heel erg veel voorstelde natuurlijk.

Woensdag 28 januari kon ik alvast inchecken voor mijn vlucht, aangezien dit 36 uur van tevoren mogelijk was. Helaas waren alle stoelen bij de nooduitgangen al bezet :( Na mijn spullen grotendeels gepakt te hebben, ging ik richting de 'graduation ceremony', waar we allemaal in dezelfde 'graduation' kleding aan kregen, wat overigens best een leuk gezicht was. Ik had wel het idee dat het allemaal wat overdreven was, aangezien de gehele 'winter school' nou ook niet zo veel voorstelde dat er een graduation ceremony aan te pas moest komen, maar goed. Nadat iedereen zijn diploma had ontvangen en op de foto is gegaan, gingen we met zijn allen op weg naar 'Lotte World', een groot attractiepark. Hier hebben in een paar uur echter slechts van 3 attracties gebruik kunnen maken, vanwege de ontzettend lange rijen. Bovendien was het in de rij staan met name buiten geen pretje, omdat het erg koud was. Daarnaast liep ik tegen het probleem aan dat het attractiepark ingesteld was op Aziaten, aangezien voor veel attracties de maximum lengte 1.90 was. Kom ik aan met m'n 1.96... Al met al was het wel een gezellige dag met de andere studenten ;)

Op aanraden van een Indonesische jongen, Revvo, zijn we vervolgens naar een restaurant gegaan in Hoehyeon. Aangezien Revvo gedurende het semester al vele malen heeft bewezen dat hij wel een neus heeft voor goed eten en voor het vinden van de goede restaurants, vertrouwden we hem volledig. Uiteindelijk kregen we een soep voor onze neus met daarin koeienpens, wat niet bepaald smakelijk was. Het was nou ook niet een ramp om te eten, aangezien het niet echt een smaak had, maar toch ook wel weer een vreemde ervaring moet ik zeggen. De avond werd afgesloten in een leuke cocktailbar, vlakbij de universiteit in de buurt. Dit was al een moment waar ik veel mensen voor het laatst zag, dus was het ook weer het vervelende moment van afscheid nemen van iedereen.

Toen was de dag van vertrek aangebroken, donderdag 29 januari. Nadat ik woensdag al een beginnetje had gemaakt met inpakken, heb ik dat deze ochtend afgerond. Uiterlijk rond het middaguur moest ik de dormitory verlaten, wat ik dan ook deed. Ik kon mijn spullen gelukkig in de kamer van Max droppen. Die dag had ik mijn diploma en cijferlijst opgehaald van de universiteit, mijn boarding pass geprint en we gingen nog een keer naar één van onze favoriete restaurants voor bibimbap, wat ontzettend lekker is. Dit was onze lunch. Vervolgens hebben we nog een beetje rustig aan gedaan en wat koffie gedronken, om daarna vroeg avond te eten, Koreaanse barbecue. Dit is ook één van mijn favoriete Koreaanse gerechten, dus daar wilde ik graag mee afsluiten. Zo geschiedde. Daarna heb ik mijn spullen opgehaald bij Max en na afscheid genomen te hebben van nog een behoorlijke groep mensen, pakte ik de bus omstreeks 19.30u richting het vliegveld. Hier heb ik nog een kop koffie gedronken met Paul, een jongen uit Hong Kong, die ook die nacht een vlucht had. Toen ik mijn bagage ging droppen, was het gelukkig nog mogelijk om mijn stoel te veranderen: er was er nog een beschikbaar bij een nooduitgang, waardoor ik een erg relaxte vlucht richting Doha (Qatar) had. Dit was helaas niet het geval richting Frankfurt, maar deze vlucht was in de nieuwe Airbus A350-900, waar ook niks mis mee was, alles zag er spik en span uit en de beenruimte was redelijk.

En zo landde ik vrijdag 30 januari rond 12.30u op luchthaven Frankfurt en was mijn avontuur van 5 maanden voorbij. 5 fantastische, enerverende maanden, ik ben ontzettend blij dat ik deze kans heb gepakt.

Bedankt voor al jullie interesse :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Winterswijk

Tom

Student Financiële Econonomie en European Law in Nijmegen. Naar Seoul om Global Economics te gaan studeren.

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 2237
Totaal aantal bezoekers 8221

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 20 December 2014

Studieperiode Seoul

Landen bezocht: