Nog 3 weken - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Tom Hudepohl - WaarBenJij.nu Nog 3 weken - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Tom Hudepohl - WaarBenJij.nu

Nog 3 weken

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

30 November 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Beste lezers,

Over 3 weken zit het semester er hier gewoon alweer op. De tijd vliegt echt voorbij hier en wat heb ik een fantastische periode!

Dit reisverslag zal overigens beduidend korter zijn dan mijn vorige, aangezien ik de afgelopen twee weken wat minder heb beleefd dan de 3 weken ervoor.

Vrijdag 21 november en zondag 23 november ben ik naar de ISU wereldbeker schaatsen geweest, welke plaatsvonden in Seoel. Ik ben nog nooit naar Thialf geweest, maar het is wel leuk om het dan hier eens mee te maken. De tribunes zaten behoorlijk vol en het was leuk om te zien hoe enthousiast de Koreanen waren (met name als de Zuid-Koreaanse schaatsers aan de beurt waren natuurlijk). Echter waren er ook wel Koreanen die een bordje hadden gemaakt om Sven Kramer aan te moedigen. Er waren ook wel andere Nederlanders (waaronder één in leeuwenpak, waarvan we het idee hadden dat hij puur in Korea was vanwege de wereldbeker schaatsen) en een aantal luidruchtige Russen. Toen Sven Kramer ons zag zitten kon er nog een lach vanaf, aangezien wij het natuurlijk niet konden laten om naar hem te zwaaien toen hij ons aankeek. Helaas was dit weekend qua wereldbeker schaatsen niet zo succesvol voor de Nederlanders als het weekend ervoor in Tokio. 'Slechts' één gouden medaille (en wat zilver/brons) en die gouden medaille werd gehaald op de enige dat ik niet aanwezig was om te kijken. Helaas. Het leukste om te zien vond ik de massastart, waarbij zo'n 20 schaatsers tegelijk starten en 16 ronden moeten schaatsen, met tussensprints waarin punten behaald kunnen worden.

Op zaterdag 22 november ben ik samen met mijn buddy naar het '63 building' geweest. Dit is het hoogste gebouw in Korea. Helaas was het enigszins bewolkt, dus was het uitzicht niet fantastisch. Daarna zijn we op pad gegaan om een pak te zoeken voor mij, aangezien pakken hier over het algemeen veel goedkoper zijn dan in Nederland. Uiteindelijk heb ik een mooi zwart pak gevonden, met jasje in maat 'xxxl', welke prima was voor mij. Kun je nagaan, haha.

Maandag 24 november was er een filmavond georganiseerd door 'Hi-club', de organisatie die activiteiten organiseert voor uitwisselingsstudenten. We hebben een Koreaanse film gekeken en dit was behoorlijk de moeite waard moet ik zeggen :).

Op dinsdagavond 25 november heb ik een bezoek gebracht aan Insadong, een wijkje met typische toeristische straatjes en winkeltjes, leuk om wat souvenirs te kopen en om veel restaurantjes met typisch Koreaans eten.

Op vrijdagavond, 28 november, hebben we een bezoek gebracht aan een Casino, waar ik helaas niet veel geluk heb gehad en alleen maar geld heb verloren.

Gisteren, zaterdag 29 november, heb ik een bezoek gebracht aan een fortress (vesting) in Suwon, zo'n 50 kilometer ten zuiden van Seoel, maar nog wel met de metro te bereiken. Voor €1.26 kun je deze afstand al afleggen met de metro, spotgoedkoop dus. Het was erg lekker weer en ook bijzonder de moeite waard. Er was zo'n 6 kilometer aan muur van de vesting, dus ik kon er een lekkere wandeling over de muur maken :) Ook stond er binnen de muren een mooi paleis, waar ik uiteraard ook een bezoek aan heb gebracht.

Vandaag heb ik niet zoveel bijzonders gedaan. Koreanen hadden zin om op zondagochtend 10u af te spreken voor een groepsproject, dus dat moest ook gebeuren. Wie verzint het om op die tijd af te spreken op een zondag...maar goed. Daarna heb ik een assessment gemaakt voor een stage en dat was het wel zo'n beetje, niet zo boeiend dus.

Vrijdag 12 december heb ik mijn eerste 'final exam', binnen 2 weken dus. Dit doet me realiseren dat er echt nog maar een hele korte periode over is dit semester en ik moet toch langzamerhand toch echt weer aan de bak voor de studie. Dinsdag heb ik een debat met betrekking tot de crisis in de eurozone.

Nog 3 weken dit semester, dan 2 weken door Japan reizen en dan 3 weken 'winter school' en dan zit mijn avontuur in Zuid-Korea (en een klein beetje Japan) er al weer op...Uiteraard zal ik er goed van genieten.

Bedankt voor de interesse :)